ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΑΙΜΟΣ BLOG ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΤΟΣ 2022, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ



Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».Δεν είναι κακό να μην αισθάνεται κανείς Έλληνας, όπως και να πιστεύει άκριτα, όπου αυτός θέλει, τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι άλλωστε το κάνουν αυτό, κακό είναι να διαστρεβλώνει την αλήθεια με ανύπαρκτες γνώσεις και ψεύδη! ”Το πολιτικό σύστημα θριαμβεύει επειδή είναι μια ενωμένη μειοψηφία που ενεργεί εναντίον μιας διαιρεμένης πλειοψηφίας.”

Τα κόμματα αντανακλούν κοινωνικές πραγματικότητες και ιδεολογικές αφετηρίες. Και μονάχα όταν η ίδια η κοινωνία τα απορρίψει, περνούν στην Ιστορία.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Εθνισμός και Αριστερά

Πολλές φορές στελέχη της Αριστεράς ταυτίζουν την έννοια του έθνους και του εθνικισμού/πατριωτισμού με τον φασισμό και κατ’ επέκταση με τη Χρυσή Αυγή.
Η εθνομηδενιστική υστερία νομίζει ότι μπορεί ακόμη να συγκαλύπτεται πίσω από εκείνη την «γκάφα» του Κάρλ Μάρξ ότι τα έθνη αποτελούν ένα λάθος της ιστορίας και ότι μόνο οι τάξεις είναι τα αληθινά υποκείμενα της.
 
Ο Μάρξ βέβαια μπορεί να δικαιολογηθεί λόγω του ότι οι εθνολογικές εμπειρίες του περιορίστηκαν στον δυτικοευρωπαϊκό χώρο και σε μια πρώιμη φάση του σύγχρονου εθνικού φαινομένου. Κάποιοι όμως φαίνεται να μην κατανοούν τις διαψεύσεις της παγκόσμιας ιστορίας. ότι η κινητήριος δύναμη της προόδου της ανθρωπότητας ήταν οι εθνικοί αγώνες και περιστασιακά οι εργατικοί.
 
Κάποιοι επιμένουν να αγνοούν τη σημαντικότερη πτυχή των αγώνων της Αριστεράς στην Ελλάδα. ότι αυτοί είχαν πρωτίστως εθνικό πρόσημο και πάντως οι ταξικοί αγώνες είχαν αποτελεσματικότητα όταν συμβάδιζαν με τους εθνικούς. Η ανάκτηση της αίσθησης της «συνεργασίας» και της «αλληλεγγύης» γινόταν πάντοτε σε συνάρτηση με την πατριωτική-εθνικιστική αίσθηση. Η ακροδεξιά στην Ελλάδα υποκλέβει υπό μία έννοια την εκλογική δυναμική της Αριστεράς γιατί αυτοαναγορεύεται, με την ανοχή της δεύτερης, σε συνεχιστή των εθνικών παραδόσεων του ελληνικού λαού.

Η εκλογική νίκη της Αριστεράς δεν θα ολοκληρωθεί όσο δεν θα αποκτάει μια ηγεμονία στα εθνικά θέματα. όσο θα αποδέχεται ότι ο εθνικισμός/εθνικοφροσύνη είναι μια ακροδεξιά υπόθεση. όσο θα ξεχνάει ότι το ΚΚΕ υπάρχει ακόμα σαν βιώσιμος πολιτικός οργανισμός, όχι λόγω της μνήμης των εργατικών του αγώνων αλλά της μνήμης των εθνικών. ότι οργάνωσε το πρώτο σύγχρονο εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα στον κόσμο και εξιλέωσε με την Εθνική Αντίσταση τα προπολεμικά λάθη του σχετικά με το «μακεδονικό». όσο θα ξεχνάει ότι η ΕΔΑ γιγαντώθηκε εκλογικά το 1958 λόγω της ενεργής της υποστήριξης στους αγώνες του Κυπριακού λαού, που συμπυκνωνόταν στο αίτημα «Αξιούμεν την Ένωσιν της Κύπρου με την Ελλάδα». όσο θα ξεχνάει ότι το ΠΑΣΟΚ ηγεμόνευσε ιδεολογικά την πρώτη μεταπολιτευτική δεκαετία, λόγω την συγκλονιστικής σύνθεσης που έκανε ανάμεσα στο εθνικό ζήτημα και το ταξικό.

Δεν πρέπει να ξεχνά επίσης η Αριστερά ότι ο φασισμός αντιμετωπίστηκε με εθνικό λόγο και όχι ταξικό ή αριστερό. Ο Στάλιν κινητοποίησε τους Σοβιετικούς απέναντι στο γερμανικό Ναζισμό, όχι στο όνομα της κομμουνιστικής Πατρίδας, αλλά στο όνομα της εθνικής τους πατρίδας. Εγκαλούσε σε αντίσταση τον Ουκρανό, τον Γεωργιανό, τον Λιθουανό κ.λπ. με ρήτορες που μιλούσαν στην εθνική του γλώσσα και όχι στη ρωσική. Στην αναβίωση του εθνικού αισθήματος και την παραχώρηση εθνικών δικαιωμάτων οφείλεται η αναχαίτιση του Ναζισμού και όχι στην “κομμουνιστική αλληλεγγύη”. Αλλά και η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης οφείλεται στο γεγονός ότι η ρωσική νομενκλατούρα δεν μπόρεσε, στη συνέχεια, να ανατρέψει αυτήν την εθνική αναδίπλωση των λαών της ΕΣΣΔ.

Η άποψη οπαδών της Αριστεράς ότι η αίσθηση του ανήκειν σε ένα έθνος είναι μια κακή αίσθηση, νομίζω οφείλεται σε μια ευρωκεντρική παράδοση αυτού του χώρου. Εξάλλου ένα μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού εθνικισμού ήταν ότι ετεροκαθοριζόταν. Όχι με την έννοια ότι καθοριζόταν σε σχέση με τους Άλλους (εχθρούς/γείτονες) όσο ότι καθοριζόταν από τους Άλλους (ιμπεριαλιστικά κράτη-έθνη και ξένους δανειστές). Εργαλεία ελέγχου/επιτήρησης της εθνικής ιδεολογίας ήταν τα πακέτα ιδεών, τα οποία προσφέρονταν από τη Δύση εν είδη πακέτων κινητής τηλεφωνίας και είχαν πρόσημο “φασιστικό” “φιλελεύθερο”, “σοσιαλιστικό” έως και “αναρχικό”.
 
Όλα αυτά τα πακέτα, αν δεν έχεις ένα ισχυρό εθνικοπολιτισμικό υπόστρωμα, λειτουργούν ως ιμάντες μεταβίβασης μια ξένης ηγεμονίας, αποεθνικοποίησης και επαρχιωτισμού. Εσωτερικεύουν στον ελληνικό λαό την αίσθηση του αντικείμενου επιδιόρθωσης/θεραπείας και όχι του ιστορικού υποκειμένου.

Πολλοί συγχέουν τους δυτικοευρωπαϊκούς εθνικισμούς με αυτόν της Ελλάδας. Συγχέουν δηλαδή τον εθνικισμό ως ιμπεριαλιστικό φαινόμενο και ως εθνικοαπελευθερωτικό. Ο εθνικισμός σε κράτη –έθνη που ολοκληρώθηκαν οι αστικές επαναστάσεις, κατά κανόνα, δημιούργησαν τον ιμπεριαλισμό, τον φασισμό και τον ρατσισμό σαν μοχλό κυριαρχίας στους άλλους λαούς. Εκεί οι εργατικές τάξεις βρήκαν έτοιμο το εθνικό πλαίσιο και μπόρεσαν να έχουν μια ελαστική σχέση με τον εθνικισμό.
 
Σε χώρες όμως, όπου η ντόπια αστική τάξη αποδεκατίστηκε και υποκαταστάθηκε από μια αποικιοκρατική ελίτ εκεί δεν έγινε εθνικοαστική ολοκλήρωση/χειραφέτηση και εκεί τον ρόλο αυτόν τον αναλάμβαναν συνήθως τα αγροτικά, εργατικά και μικροαστικά στρώματα. Εκεί, η χειραφέτηση των λαών έπαιρνε τη μορφή ενός εθνικιστικού προγράμματος ενάντια στον ιμπεριαλιστικό εθνικισμό. Γι’ αυτό σε χώρες σαν την Ελλάδα για να είσαι αριστερός και αντιεξουσιαστής πρέπει πρώτα να είσαι πατριώτης,/εθνικιστής.

Πολλοί αντιεθνικιστές, οπαδοί της New History νομίζουν ότι οι Έλληνες “έχουν γαλουχηθεί με τα σκληρά πατριωτικά ιδεώδη της φυλής, του γένους και του έθνους” (βλ. ΣΧΣ άρθρο Α. Αργυριάδη). Αλλά πως είναι δυνατό να κατηγορείται για σκληρό εθνικισμό ένας λαός που έχει υποστεί ιστορικά τέτοια συρρίκνωση των εθνικών του μεγεθών και απειλείται με αφανισμό; Μήπως τελικά ο ραγιαδισμός, ο εκδυτικισμός, ο αθηναϊσμός και διάφορες εθνομηδενιστικές ανοησίες έχουν υποκαταστήσει την εθνοπλαστική του εκπαίδευση;

Αυτοί που αναπαράγουν την διαψευσμένη από τα ιστορικά γεγονότα μαρξιστική θέση ότι «οι εργάτες δεν έχουν Πατρίδα» ας ρωτήσουν να τους πουν οι επαναπατρισμένοι Έλληνες από τη Σοβιετική Ένωση. Ο Κώστας Γκριτζώνας, ο πολιτικός επίτροπος του Δημοκρατικού Στρατού, που έζησε 30 χρόνια στην Τασκένδη έγραφε στο βιβλίο του Το δράμα μιας κακότυχης γενιάς:

«Οι Έλληνες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που βρέθηκαν στην ξενιτιά ως πολιτικοί πρόσφυγες, διατήρησαν αλώβητο και ακμαίο τον πατριωτισμό τους. Γι’ αυτούς δεύτερη πατρίδα δεν υπάρχει. Δεν πίστεψαν ποτέ σ’ αυτό το κομματικό σύνθημα που επίμονα καλλιεργούσαν η ηγεσία του ΚΚΕ και οι ηγεσίες των χωρών της προσφυγιάς… Εμείς αγαπήσαμε τους λαούς των χωρών όπου ζήσαμε: ειλικρινά και ανυπόκριτα… Στην καρδιά μας όμως, μια ήταν και παραμένει η πατρίδα: Η Ελλάδα. Το αίσθημα της Πατρίδας… είναι πιο δυνατό απ’ την ιδεολογία και την πολιτική».

Η ποινικοποίηση του εθνικισμού ως φασίζουσας εκδήλωσης αποτελεί μια επικίνδυνα λαθεμένη ανάγνωση του φαινομένου. Ο εθνικισμός, νοούμενος ως πολιτική δράση για την υπεράσπιση των εθνικών/συλλογικών δικαιωμάτων, δεν παρήγαγε στην Ελλάδα δυναμικές φασισμού. Αυτό έγινε κυρίως στις ιμπεριαλιστικές χώρες της Δύσης.
 
Η δικτατορία δεν παράχθηκε από κάποια εγχώρια φασιστική ιδεολογία γιατί δεν υπήρχαν οι οικονομικές/κοινωνικές προϋποθέσεις ενός επεκτατισμού της άρχουσας κρατικοεπιχειρηματικής ελίτ. Οργανώθηκε από την CIA, γι’ αυτό ήταν αμερικανοκίνητη. Ακόμη και ο εγχώριος φασισμός στην περίοδο της κατοχής δεν ολοκληρώθηκε σε εθνικιστική συνιστώσα, αφού εκτράπηκε σε δοσιλογισμό. Δεν είχαμε εδώ φαινόμενα εθνικισμού τύπου Φράγκο και Μουσολίνι. Γι’ αυτό δεν δικαιούται η ακροδεξιά να διεκδικεί τίτλους εθνικοφροσύνης γιατί ιστορικά απέκτησε μόνο τίτλους γερμανοφροσύνης και αμερικανοφροσύνης.

Τα μνημόνια έθεσαν με τον πιο τραγικό και απροκάλυπτο τρόπο το ζήτημα της εθνικής μας υπόστασης. Έθεσαν το εθνικό ζήτημα, τηρουμένων των αναλογιών, με τη διάσταση που τέθηκε στην κατοχή. Στο δίλημμα που τίθετο τότε: υποταγή στον κατακτητή, διεκδικώντας κάποιες βελτιώσεις διαπραγματευόμενοι μαζί του, ή αντίσταση με τίμημα ανθρώπινες θυσίες, οι Έλληνες προτίμησαν το δεύτερο, ιεραρχώντας σαν πρώτο ζήτημα την εθνική τους αξιοπρέπεια.

Όσα κακά και αν κυοφορούν οι αγώνες για την εθνική αναπαραγωγή ενός λαού είναι αυτοί που σε ωριμάζουν, σε κάνουν άνθρωπο γιατί σε κάνουν ιστορικό υποκείμενο. Η απώθηση της εθνικής ταυτότητας σε καθιστά νούμερο, χαζοχαρούμενο, μαζικοποιημένο καταναλωτή, σε κάνει πλήθος. Το πρόβλημα της μεταπολίτευσης έγκειται στην αποεθνικοποίηση, δηλαδή την μετατροπή από λαό-υποκείμενο σε πλήθος-αντικείμενο. Και σ’ αυτό έχει ευθύνη και η Αριστερά, αφού ανέχθηκε την δολιοφθορά του λαού μας, δηλαδή του ζην χαζοχαρούμενα.

Ο φασισμός είναι, εκτός των άλλων, μια αίσθηση ασέβειας στην εθνική ταυτότητα του Άλλου. Στην Ελλάδα όμως ακμάζει, λόγω της εκδυτικιστικής/ οριενταλιστικής κληρονομιάς της, ένα ισοδύναμο φαινόμενο φασισμού και ρατσισμού, αυτό του μη σεβασμού στην ελληνική ταυτότητα. Μερικοί βλέπουν ότι οι Έλληνες δεν έχουν αποκτήσει χαρακτηριστικά πολιτισμένων ανθρώπων, δηλαδή ότι δεν έχουν αφομοιώσει τους κώδικες συμπεριφοράς των κυρίαρχων δυτικών ελίτ. Επόμενα, θεωρούν ότι ο ελληνικός λαός πρέπει να αλλάξει το ψυχογράφημά του.
 
Το πρόβλημα των επιδιορθωτών (αριστερών και δεξιών) του χαρακτήρα και του εθνισμού των Ελλήνων είναι ο επαρχιωτισμός τους σε σχέση με τους ξένους και ο ελιτισμός τους σε σχέση με τον ελληνικό λαό. Οι αριστεροί και αντιεξουσιαστικοί σχηματισμοί, για παράδειγμα, δεν μπορούν να κινητοποιήσουν την ελληνική κοινωνία λόγω της επαρχιώτικης-ελιτίστικης στάσης πολλών στελεχών τους.

Διαβάζει κανείς σε διάφορες ιστοσελίδες λιβέλους κατά του χαρακτήρα των Ελλήνων από στελέχη που παράγει το ίδιο το σύστημα (διδάκτορες, καθηγητές κλπ) βαυκαλιζόμενοι αντιεξουσιαστικές προθέσεις, ενώ πρόκειται για ρατσιστικές ατζέντες και επιχειρήσεις λοβοτομής. Στους λιβέλους ενάντια στον “νεοέλληνα” οι όροι έθνος, εθνικισμός, πατριωτισμός κλπ διαχειρίζονται με περισσή αυθαιρεσία.
 
Προσπαθούν να ενοχοποιήσουν την “παράδοση” το “πατριωτικό” και “εθνικιστικό” παρελθόν ως κακό και άρα ότι πρέπει να παραγραφεί από τη μνήμη ακόμη και με τη βία. Ενταγμένοι στην λογική των διαφόρων Διεθνών Μορφωτικών Ινστιτούτων που ξαναγράφουν τις ιστορίες των λαών, ποινικοποιούν το μέλλον ενός έθνους, αφού πρώτα αχρηστέψουν την εθνική του ιστορία. Έτσι, η εθνική συνείδηση ναι μεν είναι μια πραγματικότητα αλλά είναι σαν ατύχημα, σαν λάθος που πρέπει να διορθωθεί ή να εκλείψει.
 
Δηλαδή, αν παλαιότερα οι άρχουσες ελίτ (αποικιοκρατικές και τοπικές) επιδίδονταν σε μια διαδικασία ένταξης στο εθνικό («συνανήκειν») μέσω της λήθης ή της μυθοποίησης κάποιων προσώπων και γεγονότων, σήμερα προσβλέπουν όχι στη λήθη των ιστορικών γεγονότων αλλά στην μνήμη τους, η οποία όμως επαναφέρει συνεχώς την αίσθηση της απόρριψης του ιστορικού παρελθόντος, γιατί αυτό περιγράφεται σαν κακό, λάθος ή ατύχημα.

Ο αντιεθνικιστές όμως δεν απαλλάσσονται από εθνικισμό. Ας μην ξεχνάμε ότι το αίτημα της κατάργησης των κρατών-εθνών προέρχεται από τις παγκοσμιοποιημένες ελίτ, τα γκόλντεν μπόυς των πολυεθνικών, των τραπεζών και των δικτύων του οικονομικού εγκλήματος . Αυτοί μπορεί μεν να έχουν ιδανικό τους την κατασκευή μιας ανώνυμης μαζικής κοινωνίας έχουν όμως και εθνικισμό και πατρίδα. Το όραμά τους είναι η μετάβαση από έναν κόσμο πολυεθνικό σε έναν κόσμο ολιγοεθνικό, όπου τα μεγάλα ισχυρά κράτη-έθνη θα καταπιούν τα μικρά, επιβάλλοντάς τα τις δικές τους εθνικές αξίες.
 
Στην πραγματικότητα ο εθνομηδενισμός στοχεύει στον ολιγοεθνισμό και μπορεί να πάρει τη μορφή ενός βίαιου και εγκληματικού εθνικισμού αγριότερου από αυτόν του Β’ παγκοσμίου πολέμου. Ο σημερινός φασισμός των σταυροφόρων του ολιγοεθνισμού είναι πιο ύπουλος (της Χρυσής Αυγής είναι φανερός) γιατί στοχοποιώντας τους τοπικούς εθνικισμούς θέλει να θέσει εκτός νόμου λαούς, οι οποίοι επιμένουν να σκέπτονται έξω από τα στερεότυπα της ολιγοεθνικής κουλτούρας.
 
Και τα στερεότυπα μέσω των οποίων οι λαοί ταξινομούνται στην κλίμακα πολιτισμένοι/βάρβαροι είναι η συμπεριφορά τους με βάσει κώδικες που κατασκευάζει η ολιγοεθνική κουλτούρα όπως μετανάστες, ομοφυλόφιλοι, κλπ. Το μεταναστευτικό, για παράδειγμα, οι λαοί πιέζονται να το προσεγγίσουν μόνο με τους όρους της μονοδιάστατης ευρωατλαντικής ρητορικής περί ατομικών δικαιωμάτων, παραβλέποντας τα εθνικά/ συλλογικά δικαιώματα.
 
Έτσι όμως το μεταναστευτικό μπορεί να λειτουργήσει και σαν εργαλείο ελέγχου και διάλυσης μικρών κρατών – εθνών, όπως είναι η Ελλάδα, που δεν έχουν ούτε κρίσιμο πληθυσμιακό μέγεθος ούτε δυναμικό εθνικισμό για να απορροφήσουν ή να ελέγξουν τα μεγάλα κύματα μεταναστών, που βέβαια δεν κινούνται ανεξάρτητα από τα συμφέροντα διεθνών οικονομικών δικτύων.

Βλέπουμε ότι οι λαοί από ένστικτο αμύνονται, επιστρατεύοντας διάφορες μορφές άμυνας πολλές φορές θρησκευτικού ή εθνικιστικού φονταμενταλισμού. Όμως ούτε οι μουσουλμάνοι ή χριστιανοί φονταμενταλιστές, ούτε οι Ταλιμπάν, ή oι αμερικάνικες “milizia , ούτε ο Καντάφι, ούτε οι εθνικιστές της Τσετσενίας ή οι Ινδιάνοι της Λατινικής Αμερικής ούτε ακόμη και φασιστικά μορφώματα σαν την Χρυσή Αυγή είναι η απειλή της ανθρωπότητας.
 
Η απειλή είναι ο ολιγοεθνισμός, δηλαδή ο ηγεμονισμός των ιμπεριαλιστικών κρατών, που τους εκπροσωπούν σύγχρονοι αυτοκράτορες, όπως εκείνος ο νάρκισσος Αμερικανός προέδρος Τζώρτζ Μπους Τζούνιορ που κατέσφαξε λαούς στο όνομα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Και τέλος η Αριστερά πρέπει να διακρίνει ότι ο εθνικισμός των λαών υφίσταται πλέον μια αλλαγή. Γιατί υπό την πίεση της παγκοσμιοποίησης οι λαοί δεν προσεγγίζουν το εθνικά διαφορετικό ως αντίπαλο ούτε σαν πεδίο επέκτασης των δικών τους εθνικών χαρακτηριστικών.
 
Απεναντίας νοιάζονται για την ύπαρξή του, αφού μόνον έτσι δικαιώνεται και η δική τους διαφορετικότητα. Νοιάζονται για την γλώσσα, τις παραδόσεις και το έδαφος του Άλλου, γιατί μόνο έτσι μπορεί να βρουν συμμάχους και να δημιουργήσουν ένα μέτωπο απέναντι στον ολιγοεθνισμό των παγκοσμιοποιημένων ελίτ.
 
του Δημήτρη Μάρτου από το Άρδην τ. 91


Ρώσοι καταθέτες θα υποβάλλουν αγωγές κατά της κυβέρνησης της Κύπρου



«Ορισμένοι Ρώσοι επενδυτές σκοπεύουν να καταθέσουν αγωγές κατά της κυπριακής κυβέρνησης, για τον τρόπο αναδιάρθρωσης των τραπεζών, από τον οποίο έχουν μια σημαντική απώλεια των καταθέσεων τους», είπε στο ρωσικό Νόβοστι, ο Ανδρέας Σοφοκλέους, ιδιοκτήτης μια μεγάλης δικηγορικής εταιρείας της Κύπρου.

«Το νομικό μας τμήμα επεξεργάζεται τις αιτήσεις που θα κατατεθούν στο δικαστήριο για την προστασία των συμφερόντων των πελατών μας», είπε, «αλλά είναι δύσκολο να εκτιμηθούν οι προοπτικές».

«Υπάρχει πιθανότητα για τέτοιες περιπτώσεις, αλλά το δικαστικό σύστημα της Κύπρου δουλεύει αργά. Πιθανά αποτελέσματα θα έχουμε μετά από 5-6 χρόνια», είπε ο νομικός.

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ – ΣΟΚ ΤΣΙΠΡΑΣ: ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ – ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΟΜΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ!


Μια απίστευτη εξέλιξη είχαμε σήμερα το πρωί (και μην κοιτάτε τα ημερολόγιά σας, δεν έφτασε ακόμα η Πρωταπριλιά).
 
Ο… leader of SYRIZA παραχώρησε έκτακτη διακαναλική συνέντευξη τύπου, στην οποία δήλωσε ειλικρινή μεταμέλεια για όσα έχει μέχρι τώρα πει κατά του Μνημονίου, της Τρόικα, της Μέρκελ κ.λπ.!
 
Επίσης, χαρακτήρισε το Μνημόνιο «σωτήριο» για την Ελλάδα και δήλωσε έτοιμος να συνδράμει την τρικομματική μνημονιακή συγκυβέρνηση «στο δύσκολο έργο της να φέρει την ανάπτυξη και την ευημερία στον τόπο», ακόμα και με συμμετοχή (ομοίως ειλικρινώς μεταμεληθέντων…) στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στη συγκυβέρνηση της… σωτηρίας του τόπου, από υπουργικές θέσεις.
 
Πλέον, αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις στο πολιτικό σκηνικό της χώρας…
 

Η Γερμανία έστειλε τα 5 δισ. ευρώ στην Κύπρο


Από τη... Γερμανία ήρθαν τα κοντέινερ με τα 5 δισ. ευρώ που έφτασαν χθες, με μία κινηματογραφική επιχείρηση, στην Κύπρο, εν όψει του σημερινού ανοίγματος των τραπεζών, για πρώτη φορά μετά από δύο εβδομάδες.

“Τα χαρτονομίσματα ήρθαν από τα αποθέματα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, τα οποία φυλάσσονται από την (κεντρική τράπεζα της Γερμανίας) Bundesbank”, είπε εκπρόσωπος της Bundesbank, στο AFP.

Πάντως, πηγές του πρακτορείο αναφέρουν ότι το ποσό ήταν κάπως μικρότερο των 5 δισ. ευρώ.


Ένα δισ. ευρώ «τράβηξαν» οι Έλληνες από την Κύπρο τον Φεβρουάριο

ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΟΙ ΡΩΣΟΙ...

 

 
Ο Ρώσος πρόεδρος Βαλντίμιρ Πούτιν διέταξε την έναρξη στρατιωτικών ασκήσεων στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπός του, σε μία κίνηση που ενδέχεται να δημιουργήσει εντάσεις με γειτονικές χώρες, όπως η Ουκρανία και η Γεωργία.

ΕΛΛΗΝΕΣ, ΡΩΣΟΙ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΝΕΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ...!!!


Το πράσινο φως από την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου αναμένει ομάδα Κυπρίων επιχειρηματιών προκειμένου να λειτουργήσουν νέο τραπεζικό οργανισμό με ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ.
Σ' αυτή τη νέα επενδυτική προσπάθεια συμμετέχουν και Έλληνες όπως και Ρώσοι επιχειρηματίες, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια για να αυξηθεί ακόμη περισσότερο το αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας που συστήθηκε γι' αυτό τον σκοπό, με κεφάλαια από την Ινδία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου», από κυπριακής πλευράς θα συμμετέχουν σ' αυτό το νέο εγχείρημα, μεταξύ άλλων και οι ακόλουθοι: πρώην υπουργός Οικονομικών Χαρίλαος Σταυράκης, δικηγόρος Στέλιος Τριανταφυλλίδης, λογιστές-ελεγκτές Λεύκιος Ιωαννίδης και Νίκος Νικολαΐδης, πρώην πρόεδρος του ΧΑΚ Ντίνος Παπαδόπουλος καθώς και ο επιχειρηματίας-φαρμακέμπορος Αλέξανδρος Ιακωβίδης.

Όπως επιβεβαιώθηκε από την Κεντρική Τράπεζα, η σχετική αίτηση για αδειοδότηση του νέου τραπεζικού οργανισμού υποβλήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και η αίτηση βρίσκεται σήμερα σε προχωρημένο στάδιο αξιολόγησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, απαραίτητη προϋπόθεση για αδειοδότηση ενός πιστωτικού ιδρύματος, για να μπορεί να αποδέχεται καταθέσεις από το κοινό και να χορηγεί πιστώσεις για λογαριασμό του, είναι, να διαθέτει ελάχιστο κεφάλαιο ύψους 5 εκατ. ευρώ. Η έδρα της νέας τράπεζας, εφόσον αδειοδοτηθεί, θα είναι η Λευκωσία.

ΤΟΥΡΚΙΑ:Εμείς, ως εγγυήτρια χώρα, δεν έχουμε βάση στη Κύπρο!!!!!!!!!!

ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ:
ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΑΝ ΔΕΝ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
 
 Η εκμετάλλευση ενεργειακών πηγών ανοιχτά της Κύπρου, θα οδηγήσει σε επιτάχυνση της λύσης του Κυπριακού, με τη δημιουργία ενιαίου συνεταιρικού κράτους μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, ή θα οδηγήσει στη διχοτόμηση και τη δημιουργία δύο ξεχωριστών κρατών, λέει ο τούρκος υπουργός Eξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου.

Μιλώντας στην «Haberturk» λέει ότι «θα πρέπει να επιταχυνθεί η αποστολή των Ηνωμένων Εθνών και οι εμπλεκόμενες πλευρές να συναντηθούν το ταχύτερο και να συζητήσουν για μία ουσιαστική λύση. Οι ενεργειακές αυτές πηγές θα πρέπει να γίνουν πηγές της νέας Ενωμένης Κύπρου. Θα πρέπει να τις χρησιμοποιήσει το νέο κράτος, στο οποίο θα είναι εταίροι και οι Τουρκοκύπριοι».

«Εάν αυτό δεν γίνεται, οι δύο πλευρές θα πρέπει να συστήσουν μία κοινή επιτροπή και να διαχειριστούν από κοινού την εξόρυξη. Τα έσοδα (σσ. από την πηγή αυτή) θα πρέπει να τοποθετηθούν σε έναν λογαριασμό που θα χρησιμοποιηθεί μετά τη συμφωνία και την οριστική ειρήνη» συνεχίζει.

«Εάν τίποτα από αυτά δε γίνεται, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και για τη λύση των δύο κρατών. Η Τουρκία, για πρώτη φορά μετά από τριάντα χρόνια, παίρνει θέση για τη λύση δύο κρατών», αναφέρει.

Εφόσον -λέει ο τούρκος υπουργός- η ελληνοκυπριακή πλευρά υποστηρίζει ότι οι ενεργειακές πηγές τής ανήκουν, καθώς βρίσκονται προς τη δική της πλευρά (σσ. στον νότο), έτσι είναι σαν να λένε ότι τυχόν ενεργειακές πηγές του βορρά ανήκουν στο βόρειο τμήμα του νησιού, την ΤΔΒΚ.

«Αν θεωρεί (σσ. η Κυπριακή Δημοκρατία) ότι της ανήκουν όλα τα δικαιώματα στις φυσικές πηγές στον νότο, τότε και η Τουρκία θα μπορεί στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχει κάνει με την ΤΔΒΚ να έχει κάθε δικαίωμα για έρευνες στη βόρεια πλευρά.
 
Αν εκείνο που εννοείται είναι ότι ο νότος είναι δικός μας και ο βορράς δικός σας, τότε ελάτε να συζητήσουμε για δύο κράτη τα οποία αργότερα θα συνυπάρξουν στην ΕΕ (...). Δεν είναι λογικό να αποδεχτούμε μία αντίληψη που λέει "όλες οι πηγές μας ανήκουν". Τις προσεχείς μέρες σχεδιάζω να μεταβώ στην Κύπρο».

Ο Νταβούτογλου σημειώνει πως την περασμένη Παρασκευή το θέμα συζητήθηκε με τον τούρκο πρωθυπουργό και το Σάββατο έγινε μία έκτακτη σύσκεψη και εκδόθηκε ανακοίνωση.

Λέει ακόμη, πως από την Τουρκία εστάλη σχετική επιστολή στα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, στην Ελλάδα, τη Βρετανία και τον υπουργό Εξωτερικών της Σουηδίας.

Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις για το ενδεχόμενο δημιουργίας ρωσικής βάσης στην Κύπρο, κάτι που συζητήθηκε με την έναρξη της οικονομικής κρίσης, σημείωσε: «Δεν παίρνουμε πολύ στα σοβαρά τις συζητήσεις αυτού του είδους».

Πρόσθεσε πως «κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν από την άποψη του Διεθνούς Δικαίου», σημειώνοντας:
 
«Εμείς, ως εγγυήτρια χώρα, δεν έχουμε βάση εκεί».

«Το χάος είναι σέξι», νομίζουν οι αριστεροί

 
Τρικυμία εν κρανίω. Βαβέλ. Πολυγλωσσία. Σύγχυση, διάσταση απόψεων σε όλα τα επίπεδα, ιδεολογικοπολιτικό χάος, κουβέντα για την κουβέντα. Αλλά, όταν πεινάς, πρέπει κάτι να φας.
 
Η συνταγή λοιπόν της κυράς από την Κουμουνδούρου: ανάβεις το μάτι (τώρα που έχεις ακόμα ρεύμα, γιατί στη Βόρεια Κορέα που θαυμάζουν οι μισοί και βάλε στο κόμμα του εθνομηδενισμού, δεν έχει ρεύμα παρά λίγες ώρες κάθε μέρα και ποτέ το βράδυ-οι φωτογραφίες των δορυφόρων μιλούν από μόνες τους).

Πάμε λοιπόν στη συνταγή: βάζεις μια τζούρα μαοϊσμό. Ένα κουταλάκι του γλυκού σοσιαλδημοκρατία. Μια κουταλιά της σούπας ή και λίγο παραπάνω αριστερισμό, για να πάρει τη γεύση ρε παιδάκι μου...
 
Μετά, μια τζούρα τροτσκισμό και τα παραπάνω τα πασπαλίζεις με μπόλικο ορθόδοξο ή σταλινικό κομμουνισμό. Στη ζούλα, ρίχνεις και ένα πικρό μπαχαρικό, ονόματι γκουλάγκ και γνωστό στην πολιτική πιάτσα ως «ανελευθερία».

Τα ανακατεύεις με εκείνη την κουτάλα που βρήκες στο παζάρι και έχει πάνω της σκαλισμένο το σφυροδρέπανο (από τα χρόνια της ΕΣΣΔ και μόνο για «γκατζετάκηδες») και το αφήνεις το μείγμα αυτό όχι πάνω από πέντε λεπτά, γιατί η εξουσία περιμένει και τα στελέχη βιάζονται, σε σιγανή φωτιά.
 
Το βγάζεις από τη φωτιά και βρωμάει, ή για την ακρίβεια βγάζει απίστευτη μπόχα, αλλά μια φωνή από το υπερπέραν ακούγεται να λέει πως «λεφτά υπάρχουν».
               Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΓΧΥΣΗ


«Ασφαλώς η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρωζώνη αλλά και την Ε.Ε. χρειάζεται επανεξέταση... Φοβούμαι ότι η ευρωζώνη αλλά και η ΕΕ, εδώ που έχουν φθάσει, δεν μεταρρυθμίζονται, αλλά μόνο ανατρέπονται», λέει ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, μιλώντας στην «Αυγή». Ένας άλλος, ονόματι Γιάννης Τόλιος, ζητά να γυρίσουμε όλοι συντεταγμένα στο 2000, με επιστροφή όλων των χωρών στα εθνικά νομίσματα. Και εμείς που νομίζαμε πως στον ΣΥΡΙΖΑ είναι διεθνιστές... Αυτό, γιατί το ζητά; Για να πήξουμε και πάλι στις κερδοσκοπικές επιθέσεις στα νομίσματα;

«Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, το ΚΚΕ, θα όφειλαν πέρα από την γνωστή καταγγελία της κυβέρνησης, των μονοπωλίων, των ανθελληνικών κέντρων και του μερκελισμού, να βγουν θαρρετά και να προτρέψουν για το όχι της Κύπρου και τη συνακόλουθη έξοδο από την ευρωζώνη», λέει ένας ΣΥΡΙΖΑίος ονόματι Χρήστος Κατσούλας.
Ποιος είναι αυτός πάλι; Ένας από το ψηφοδέλτιο... Επικρατείας (!) του ΣΥΡΙΖΑ.

Να και αυτός με την απεικόνιση παλαιότερα του Κινέζου στρατιώτη που συνθλίβει τον... Εσταυρωμένο! Τα συνέδρια με αυτούς τους τύπους, τους μάραναν στην Εκκλησία! Και μετά λένε, πάντως, κάποιοι πως ο Τσίπρας δεν θέλει να τρομάξει τους νοικοκυραίους!
 
Δεν πειράζει, τους τρομάζουν οι άλλοι! Πάμε όμως στον Γιάννη Μηλιό, για τον οποίον και ο λόγος, μιας και όπως μαθαίνουμε, έχει και συνομιλητές και «θαυμαστές», στους ΑΝΕΛ. Αυτός ο τύπος λοιπόν, ψιλο-πρωτοτυπεί: ζητά λύση εντός ευρώ, αλλά... εκτός Ευρώπης! Τι εννοεί ο ποιητής; Άγνωστο.

Φυσικά, τα παραπάνω δεν άρεσαν σε κάποιους ΣΥΡΙΖΑίους, πολλοί εκ των οποίων από την οργάνωση του κόμματος... στο Παρίσι! Ναι, στο Παρίσι! Ευρωκομμουνισμός που λέμε... Οι οποίοι του σέρνουν, μαζί με κάποιους άλλους εδώ, τα εξ αμάξης. Τι λένε, μεταξύ άλλων: «Δουλειά του υπεύθυνου οικονομικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ (όταν εκφράζεται με την ιδιότητα του αυτή) δεν είναι να απαξιώνει τις μη-πλειοψηφικές απόψεις που υπάρχουν στο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να προάγει τον αντιμνημονιακό αγώνα με επιχειρήματα σε οικονομικό επίπεδο, και να επεξεργάζεται την οικονομική πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μετά την αποδέσμευση της από το μνημόνιο στο δρόμο προς το σοσιαλισμό».

Και να και ο εκπρόσωπος, τον οποίον πολλοί, δεδομένων των παραπάνω, σχεδόν λυπούνται. Τι να πρωτομαζέψει ο καψερός, που λέει και αυτός κάθε τόσο τα δικά του «τρελά».
 
Και αφού μας είπε προ ημερών ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ακυρώσει την επένδυση στις Σκουριές, εκείνη για την οποία το Συμβούλιο της Επικρατείας λέει πως είναι ΟΚ και μπορεί να προχωρήσει, τώρα, το «παίζει παραλλαγή και απόκρυψη» για το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.
 
Ίσως για να μη μάθει ο «διεθνής καπιταλισμός» τις προσθέσεις του «επαναστατικού» ΣΥΡΙΖΑ.

                               ΧΑΟΣ
«Το χάος είναι σέξι», μας λένε διάφοροι αναρχικοί από αυτούς που κινούνται μέσα στις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ.
Το σύνθημα αυτό, είναι γραμμένο σε πολλούς τοίχους στο κέντρο και απεικονίζει τη λογική πολλών στον ΣΥΡΙΖΑ.
Και μπορεί κάποιοι να αναρωτιούνται πως μπορεί κάποιος πολιτικά να προσδοκά στο χάος, όμως, τα παραπάνω αναδεικνύουν μια πολιτική πραγματικότητα: στην διαχρονικά διασπασμένη αριστερά, η οποία στις μέρες μας μέσω του ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί να φτιάξει μια εξουσιαστική πλατφόρμα, είναι συνηθισμένοι και ζυμωμένοι για τα καλά με αυτή την κατάσταση.

Μπορεί τους περισσότερους από εμάς να μας ξενίζει και να μας τρομάζει, αλλά αυτούς όχι. Όπως δεν τους τρομάζει και η λογική αυτή να περάσει στον κρατικό μηχανισμό, όπως δεν τους τρομάζει η Ελλάδα να γυρίσει πολλά χρόνια πίσω, μετεξελισσόμενη σε τριτοκοσμική χώρα.
 
Διότι ακριβώς, όπως και οι σύμμαχοί τους οι ΑΝΕΛ, αυτή τη λογική εκπροσωπούν. Ενός χάους, όπου κανείς δεν θα εργάζεται και όλοι θα συζητούν ατέρμονα για ελάσσονος σημασίας ζητήματα.

Το χάος στη δημόσια διοίκηση, που θα είναι το αποτέλεσμα μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ των συνιστωσών, θα φέρει και έγκλημα και ανασφάλεια και γενικότερη κατάρρευση.
 
Οι Έλληνες θα καταστούν ευάλωτοι, πολλοί θα οδηγηθούν σε έξοδο και η Ελλάδα θα κοπεί στα δύο. Και θα κοπεί στα δύο, διότι οι της περιφέρειας την αναρχία δεν θα την ανεχθούν. Αυτά θέλουμε; Είμαι σίγουρος πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, δεν θέλει να δει τη χώρα σε αυτή την κατάσταση.

Νίκος Χιδίρογλου


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 1930.... Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΜΕΤΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΕ ΙΣΤΑΝΜΠΟΥΛ...




 Η Κωνσταντινούπολη μετονομάζεται και επίσημα σε Ιστανμπούλ.

Η πόλη ονομαζόταν από την ίδρυσή της το 658/7 π.Χ. έως και το 330 μ.Χ. Βυζάντιο. Το 196 μ.Χ και για σύντομο χρονικό διάστημα, έλαβε επίσης την ονομασία Augusta Antonina από τον αυτοκράτορα Σεπτίμιο Σεβήρο, προς τιμή του γιου του Αντωνίου. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Α΄, στα εγκαίνιά της το 330, την μετονόμασε Nova Roma (ελλ. Νέα Ρώμη), όνομα που όμως δεν επικράτησε, καθώς η πόλη έγινε γρήγορα γνωστή ως Κωνσταντινούπολη (=πόλη του Κωνσταντίνου), από το όνομα του ιδρυτή της. Όπως παραδίδει ο ιστορικός Σωκράτης, στην Εκκλησιαστική Ιστορία, η ονομασία Νέα Ρώμη κατοχυρώθηκε δια νόμου και φαίνεται πως απηχούσε ένα ρητορικό παραλληλισμό μεταξύ Ρώμης και Κωνσταντινούπολης. Άλλες ονομασίες που της αποδόθηκαν είναι «Βασιλεύουσα», «Βασιλίς των πόλεων», «Μεγαλόπολις» και «Επτάλοφος», ενώ αναφορά γίνεται και στο όνομα «Ανθούσα» [Florentia].
Το κανάλι που χωρίζει Ανατολική-Δυτική Κωνσταντινούπολη, όπως φαίνεται απ' τον Πύργο της Γαλατα.

Η διεθνής ονομασία της πόλης σήμερα είναι Ιστάνμπουλ, όπως μετονομάστηκε επίσημα από την Τουρκική Δημοκρατία στις 28 Μαρτίου του 1930. Η ετυμολογία του όρου δεν είναι γνωστή με βεβαιότητα. Περισσότερο αποδεκτή είναι η άποψη πως προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «εις την πόλη». Θεωρείται εξάλλου πιθανό πως με δεδομένα τη σπουδαιότητα και το μέγεθός της, οι κάτοικοί της την αποκαλούσαν απλά «Πόλη», όπως αποκαλείται συχνά μέχρι σήμερα από τους Έλληνες.
 
Η ονομασία Ιστάνμπουλ, μαζί με τις παραλλαγές Ιστινμπόλ [Istinbol] ή Ιστανμπόλ [Istanbol] χρησιμοποιήθηκαν κατά την περίοδο του σουλτανάτου των Σελτζούκων, καθώς και κατά την πρώιμη οθωμανική περίοδο, ενώ η προφορά της ονομασίας ως εις την πόλη [Istinboli] πιστοποιείται σύμφωνα με πηγές από τα τέλη του 14ου αιώνα. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, ο όρος Ισταμπούλ πηγάζει από τη λέξη Ισλαμπούλ [Islambul], δηλαδή πόλη του Ισλάμ, αν και αυτή η υπόθεση φαίνεται να προσκρούει στο γεγονός της χρήσης του ονόματος πριν ακόμα γίνει πρωτεύουσα της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
 
Το ελαφρά παραλλαγμένο όνομα Ισλαμπόλ [Islam-bol], που μεταφράζεται ως «εκεί που το Ισλάμ αφθονεί», φαίνεται πως δόθηκε στην πόλη από τον Μωάμεθ Β' και συναντάται σε έγγραφα του 15ου αιώνα, καθώς και σε φιρμάνι του 1760/1 — που τελικά δεν εφαρμόστηκε — σύμφωνα με το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί επίσημο όνομα της πόλης.
 
Η ονομασία Κωνσταντινούπολη [οθ. τουρκ. قسطنطينيه, Konstantiniyye] βρισκόταν σε παράλληλη χρήση, κυρίως σε επίσημα οθωμανικά έγγραφα, λογοτεχνικά έργα, αλλά και νομισματικές κοπές. Ήταν σε χρήση περισσότερο σε κύκλους λογίων, ενώ στην καθημερινή επικοινωνία κυριαρχούσαν διάφορες παραλλαγές της ονομασίας Ιστανμπούλ.

Νετανιάχου: Γιατί ζήτησα συγνώμη από την Τουρκία










Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Βενιαμίν Νετανιάχου έγραψε στην ιστοσελίδα του στο Facebook ότι ο κύριος λόγος για την απόφαση της εξομάλυνσης των σχέσεων του Ισραήλ με την Τουρκία ήταν η Συρία.

Ο Νετανιάχου γράφει: «Μετά από τρία χρόνια διχόνοιας στις τουρκο-ισραηλινές σχέσεις, αποφάσισα ότι είναι καιρός να αποκαταστήσω τις σχέσεις αυτές και να αναθεωρήσω τις σχέσεις με άλλες χώρες της περιοχής. Το Ισραήλ έκανε επανειλημμένα ανοίγματα προς την Τουρκία. Εκείνο που με έπεισε προς την κατεύθυνση αυτή ήταν η συριακή κρίση».

Και θα συνεχίσει:

«Η Συρία καταρρέει, τα τεράστια οπλοστάσιά της αρχίζουν να πέφτουν στα χέρια των διάφορων φατριών. Στην αντιπολίτευση της Συρίας υπάρχουν διάφορες δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας τζιχάντ, που, ήδη, έχει εδραιωθεί στα Υψώματα του Γκολάν.
Είναι μια μεγάλη πρόκληση για την Άμυνά μας. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό, ότι οι δύο χώρες που συνορεύουν με τη Συρία, όπως είναι η Τουρκία και το Ισραήλ να έχουν επικοινωνία μεταξύ τους».

Σοβαρές όμως διαφωνίες αναφύονται μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ σχετικά με το μέγεθος της αποζημίωσης που η Ιερουσαλήμ έχει συμφωνήσει να καταβάλει στις οικογένειες των εννέα Τούρκων που σκοτώθηκαν στην επιδρομή των ειδικών δυνάμεων του ισραηλινού στρατού στο πλοίο «Μαβί Μαρμαρά» το Μάιο του 2010.

Η Άγκυρα απαιτεί να πληρωθεί για κάθε νεκρό από ένα εκατομμύριο δολάρια, ενώ το Ισραήλ είναι έτοιμο για αποζημίωση σε κάθε οικογένεια των θυμάτων από 100 χιλιάδες δολάρια.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης του Ισραήλ Τζίπι Λίβνι μεσολάβησε στις διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση μεταξύ του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου και της ισραηλινής πλευράς.

Σε συνομιλίες που είχε με τον Νταβούτογλου τις τελευταίες ημέρες, οι δύο χώρες συμφώνησαν να συστήσουν μια κοινή επιτροπή για να συζητήσει το ποσό της αποζημίωσης που πρέπει να καταβληθεί.

Η τεχνική ομάδα που θα συζητήσει το θέμα – η ισραηλινή ομάδα με επικεφαλής τον Γιόσεφ Σιετσάνοβερ και της τουρκικής με τον υφυπουργό Εξωτερικών Φερίντουν Σινιρλίογλου- πρώην πρέσβης στο Ισραήλ- αναμένεται να ξεκινήσει τη συνάντηση αυτήν την εβδομάδα.

Η ιδέα του Ισραήλ για την αποζημίωση ήταν να κατατεθούν στο συγκεκριμένο ταμείο που έχει συσταθεί από την τουρκική κυβέρνηση, για τις οικογένειες των θυμάτων και όχι άμεσα προς κάθε οικογένεια.

Το ύψος της αποζημίωσης και η διαδικασία που θα ακολουθηθεί βρίσκονται σε εξέλιξη.